W
przetargach na małe samoloty do przewozu osób na najwyższych
stanowiskach w państwie wpłynęły dwie oferty; chęć udziału w
postępowaniu na trzy samoloty średniej wielkości wyraziły cztery
podmioty – poinformował Inspektorat Uzbrojenia.
W przetargu na
samoloty do przewozu kilkunastu pasażerów wpłynęły oferty od francuskiej
Dassault Aviation, proponującej 16-miejscowe samoloty Falcon 7X, i
amerykańskiej Gulfstream Aerospace Corporation, która zaproponowała
16-miejscowe samoloty G550.
Komisja przetargowa ma teraz dokonać analizy i oceny ofert pod kątem
formalno-prawnym. Potem – zapowiada IU - z wykonawcą, którego oferta
spełni wszystkie wymagania formalno-prawne i okaże się
najkorzystniejszą, zostanie zawarta umowa dostawy. Zakłada się, że
kontrakt zostanie podpisany jeszcze w tym roku, a dostawy samolotów
nastąpią w 2017 r.
Zarazem do Inspektoratu wpłynęły cztery wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu na dostawę średnich samolotów dla VIP.
Dokumenty złożyły: wspólnie Glomex MS s.r.o. z Czech i Lufthansa
Technik AG z Niemiec; Boeing (USA); polska spółka Megmar Logistics &
Consulting oaz wspólnie słowacka Aerospace International Group s.r.o i
"ASSA-POLAND" Zdzisław Kondrat.
Jak informuje IU, komisja przetargowa dokona analizy i oceny
złożonych wniosków, a następnie zaprosi wykonawców, którzy spełnią
warunki udziału w postępowaniu, do złożenia ofert wstępnych. Kolejnym
etapem będą negocjacje z wykonawcami w celu ostatecznego zdefiniowania
wymagań technicznych samolotów oraz warunków umowy.
Po negocjacjach komisja zaprosi wykonawców do złożenia ofert, po czym
dokona ich oceny. Umowa dostawy ma zostać zawarta z wykonawcą, którego
oferta spełni wszystkie wymagania formalno-prawne i okaże się
najkorzystniejsza. Zakłada się, że podpisanie umowy w tym postępowaniu
nastąpi w pierwszym kwartale 2017.
O rozpisaniu zapowiedzianych w czerwcu przetargów na małe i średnie
samoloty dla osób na najwyższych stanowiskach w państwie MON
poinformowało pod koniec sierpnia.
Dwa małe samoloty MON chce otrzymać do połowy listopada 2017; mają to
być dwie takie same nowe maszyny o maksymalnej masie startowej do 42,5
t, zdolne z 14 pasażerami i bagażem pokonać dystans co najmniej 5 tys.
km; a przy ośmiu pasażerach zasięg ma pozwalać na lot z Warszawy na
lotnisko JFK w Nowym Jorku bez międzylądowania. Maszyny muszą być
wyposażone w system identyfikacji swój-obcy; wykonawca ma zapewnić
szkolenie personelu latającego i naziemnego oraz pakiet logistyczny.
czytaj więcej: http://forsal.pl
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz