Inspekcja Ochrony Środowiska ukarała 17 gmin karą w wysokości po 50 tys. zł za brak przeprowadzenia przetargów na odbiór odpadów komunalnych.
Zgodnie z art. 6d
znowelizowanej ustawy o utrzymaniu porządku i czystości w gminach wójt,
burmistrz lub prezydent miasta jest obowiązany zorganizować przetarg na
odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości albo przetarg na
odbieranie i zagospodarowanie tych odpadów. Mimo zapisania tego obowiązku w
ustawie od samego początku uchwalenia nowych przepisów niektóre gminy twierdziły, że przetargów nie
trzeba przeprowadzać a utrzymanie czystości
można zlecić spółkom gminnym. Jak wynika z informacji Ministerstwa Środowiska
ostatecznie na taki krok zdecydowało się 17 gmin w Polsce.
Część samorządów zdecydowała
się na ten krok w nadziei na pozytywny wyrok Trybunału Konstytucyjnego, który
bada zgodność nowelizacji z ustawą zasadniczą. Niemniej Ministerstwo Środowiska
zapowiada, że nie będzie czekać na to rozstrzygnięcie i gminy powinny spodziewać
się kontroli i kar finansowych.
Wyszukiwarka przetargów publicznych biznes-polska.pl
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz