Inspekcja Ochrony Środowiska ukarała 17 gmin karą w wysokości po 50 tys. zł za brak przeprowadzenia przetargów na odbiór odpadów komunalnych. 
Zgodnie z art. 6d 
znowelizowanej ustawy o utrzymaniu porządku i czystości w gminach wójt, 
burmistrz lub prezydent miasta jest obowiązany zorganizować przetarg na 
odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości albo przetarg na 
odbieranie i zagospodarowanie tych odpadów. Mimo zapisania tego obowiązku w 
ustawie od samego początku uchwalenia nowych przepisów niektóre gminy twierdziły, że przetargów nie 
trzeba przeprowadzać a utrzymanie czystości 
można zlecić spółkom gminnym. Jak wynika z informacji Ministerstwa Środowiska 
ostatecznie na taki krok zdecydowało się 17 gmin w Polsce.
Część samorządów zdecydowała 
się na ten krok w nadziei na pozytywny wyrok Trybunału Konstytucyjnego, który 
bada zgodność nowelizacji z ustawą zasadniczą. Niemniej Ministerstwo Środowiska 
zapowiada, że nie będzie czekać na to rozstrzygnięcie i gminy powinny spodziewać 
się kontroli i kar finansowych. 
Wyszukiwarka przetargów publicznych biznes-polska.pl
 

 
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz