Zgodnie z treścią znowelizowanego art. 96 ust. 1 pkt 11 ustawy Pzp w
trakcie prowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia zamawiający
sporządza protokół, zawierający powody niedokonania podziału zamówienia
na części.
Ustawodawca europejski (art. 46 ust. 1 dyrektywy klasycznej, która ma odzwierciedlenie we wspomnianym art. 96 ust. 1 pkt 11 Ustawy prawo zamówień publicznych) za okoliczność uzasadniającą rezygnację z
podziału na części uznał jedynie nadmierne trudności czy koszty oraz
brak koordynacji, skutkujący poważną groźbą nieprawidłowej realizacji
zamówienia.
Prawidłowość postępowania zamawiającego, który nie dokonał podziału
zamówienia na tyle części, na ile jest to potencjalnie możliwe, oceniana
musi być każdorazowo przy uwzględnieniu całokształtu okoliczności
sprawy.
Izabela Domitrz
Grupa Biznes Polska
Nasz Ustawodawca chyba wyszedł o jeden most za daleko.... jak mam uzasadnić brak podziału zamówienia na części przy robocie budowlanej z 200 000 zł? jakaś paranoja, przecież takie zamówienie jest do realizacji dla wykonawcy z sektora MŚP. Ustawodawcy Unijnemu chyba chodziło o roboty/ usługi/ dostawy udzielane na rynku unijnym :)
OdpowiedzUsuń