poniedziałek, 15 lipca 2013

17 gmin nie przeprowadziło przetargów i zleciło wywóz odpadów swoim podmiotom

Zgodnie z art. 6d znowelizowanej ustawy o utrzymaniu porządku i czystości w gminach wójt, burmistrz lub prezydent miasta jest obowiązany zorganizować przetarg na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości albo przetarg na odbieranie i zagospodarowanie tych odpadów. Mimo zapisania tego obowiązku w ustawie od samego początku uchwalenia nowych przepisów niektóre gminy twierdziły, że przetargów nie trzeba przeprowadzać a utrzymanie czystości można zlecić spółkom gminnym. Jak wynika z informacji Ministerstwa Środowiska ostatecznie na taki krok zdecydowało się 17 gmin w Polsce.

 
Część samorządów zdecydowała się na ten krok w nadziei na pozytywny wyrok Trybunału Konstytucyjnego, który bada zgodność nowelizacji z ustawą zasadniczą. Niemniej Ministerstwo Środowiska zapowiada, że nie będzie czekać na to rozstrzygnięcie i gminy powinny spodziewać się kontroli i kar finansowych.
 
 



Wyszukiwarka przetargów publicznych biznes-polska.pl

Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza