Za kontrakt na lata 2016-2018 Poczta dostanie 293,1 mln zł.
Konkurencyjna oferta – złożona przez należącą do InPostu spółkę PGP –
opiewała na 475,6 mln zł.
Jak się dowiedzieliśmy Poczta Polska (PP) uzyskała więcej
punktów w czterech kryteriach: ceny, wolumenu doręczenia, terminu
zwrotu i kryterium społecznym (zatrudnianie na umowę o pracę). PGP
okazało się lepsze jedynie w kryterium posiadania systemu
Elektronicznego Potwierdzenia Odbioru. W sumie PP uzyskała 97,9 punktów,
a rywal – 67,79.
Przetarg sądowy to największe zamówienie na rynku
pocztowym. W poprzednich latach (2014-2015) usługę dla sądów i
prokuratur – wycenianą wówczas na 0,5 mld zł – realizował InPost.
Zwycięstwo w tegorocznym przetargu komentuje Zbigniew Baranowski,
rzecznik PP. – Zaproponowaliśmy rynkową i bardzo korzystną ofertę, mając
świadomość roli Poczty jako firmy kluczowej dla infrastruktury
krytycznej państwa i służby dla obywateli w tym specyficznym i
arcyodpowiedzialnym przetargu. Obsługa polskiego wymiaru sprawiedliwości
to ponadstandardowe wyzwanie, którego jakość świadczenia przekłada się
na zaufanie obywateli do państwa, czego Poczta Polska – jako narodowy
operator – ma świadomość – podkreśla. Według niego potencjalny wybór
Poczty Polskiej na firmę obsługującą to zlecenie zakończy dwuletni
bałagan. Zapewnia jednocześnie, że PP jest przygotowana, także w
aspekcie Elektronicznego Potwierdzenia Odbioru przez listonoszy za
pomocą tabletów, do świadczenia obsługi listów nadawanych przez wymiar
sprawiedliwości od 2016 roku.
– Ten przetarg to ważny element w rozwoju Poczty.
Będziemy walczyć o nasze miejsce na rynku, poszukując dodatkowych źródeł
przychodu, rozwijając usługi finansowe i zdobywając kontrakty nie tylko
na obsługę listów, ale przede wszystkim – paczek – dodaje Baranowski.
Poczta Polska w tym roku wygrała konkurs na operatora
wyznaczonego organizowany przez Prezesa Urzędu Komunikacji
Elektronicznej, zdobywając 210 na 220 punktów.
źródło: http://www.rp.pl/
Wszystkie państwowe pisma powinna dostarczać PP. To przede wszystkim dbanie o wizerunek wewnętrzny naszego kraju.
OdpowiedzUsuńI bardzo dobrze, InPost miał swoją szansę i zdecydowanie poległ. Mam nadzieje, że poczta polska spisze się o wiele lepiej i pokaże, że reformy które przeprowadzają u siebie wychodzą im na dobre.
OdpowiedzUsuń