System
informacyjny e-Certis
to swojego rodzaju przewodnik po dokumentach i zaświadczeniach,
jakie wymagane są od firm biorących udział w przetargach o
zamówienia publiczne we wszystkich krajach UE.
e-Certis
dostępny jest w 23 językach urzędowych UE i pomaga
przedsiębiorstwom
w
zorientowaniu się, jakich dokumentów i zaświadczeń potrzebują,
by móc złożyć ofertę przetargową w dowolnym kraju w Europie
oraz
instytucjom
zamawiającym w
poszczególnych krajach w określeniu, jakich dokumentów
muszą wymagać od oferentów – lub jakie dokumenty mogą uznawać.
System
został stworzony w ramach wspólnej inicjatywy i udostępniony
przez Komisję Europejską która nim zarządza. Informacje zawarte w
bazie danych są przekazywane przez poszczególne władze krajowe i
podlegają regularnej aktualizacji.
Z
e-Certis warto skorzystać w przypadku firm które po raz pierwszy
składają oferty przetargowe i nie znają jeszcze procedur
przetargowych, nawet jeśli startują do przetargu w swoim własnym
kraju, ponieważ w e-Certis opisane są w przystępny sposób rodzaje
dokumentów, jakie z reguły należy przedłożyć, oraz ich treść.
System jest niezbędny również w przypadku kiedy firma chce
przystąpić do przetargu w innym kraju UE mogą być wymagane
zaświadczenia, które nie mają dokładnych odpowiedników w
rodzimym kraju. Instytucjom zamawiającym system e-Certis pozwoli
upewnić się czy zgromadzone od oferentów dokumenty spełniają wymogi określone
w specyfikacji.
e-Certis
dostępny jest na stronie
http://ec.europa.eu/markt/ecertis/login.do?selectedLanguage=pl.
Izabela Domitrz
Grupa Biznes Polska
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz