poniedziałek, 24 sierpnia 2015

Analiza przetargów dotyczących drogi ekspresowej S8


Przyjęta w 2011 r. rządowa koncepcja rozwoju sieci drogowej w Polsce zakłada budowę 5300 km dróg ekspresowych do 2020 roku. W pierwszej kolejności ma być dokończony program budowy autostrad i dróg ekspresowych (A+S) oraz przebudowa pozostałych dróg.


Droga ekspresowa S8 jest jedną z najważniejszych dróg szybkiego ruchu w Polsce. Łączy Wrocław, Łódź, Warszawę i Białystok. Docelowo będzie miała długość 565 km. Jej budowa jest mocno zaawansowana, wiele odcinków oddano już do ruchu, trwa budowa lub postępowania przetargowe na kolejnych. Według dokumentu „Program Budowy Dróg Krajowych na lata 2014- 2023” opracowanego w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju zakończenie budowy S8 ma nastąpić w 2019 roku.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Łodzi od stycznia 2014 do 30 czerwca 2015 roku ogłosiła 9 przetargów w trybie zamówienia z wolnej ręki. Dotyczyły one budowy odcinków drogi ekspresowej na terenie województwa łódzkiego. Łączna wartość budowlanych inwestycji w tym województwie to 13 653 393 zł brutto. Do badań nie były brane przetargi, których przedmiot zamówienia stanowił kompleksowe utrzymywanie drogi, nadzór inwestorski itp. 
Największą inwestycją w województwie łódzkim było zamówienie uzupełniające do zamówienia: Budowa drogi ekspresowej S8 na odcinku węzeł Walichnowy - węzeł Wrocław (A1) polegające na wykonaniu włączenia budowanego odcinka 3 drogi ekspresowej S8 do drogi krajowej DK12.

Autor: Grupa Biznes Polska
Czytaj więcej: http://edroga.pl

2 komentarze:

  1. Teraz te przetargi jakoś działają, w stosunku do tego co działo się jeszcze kilka lat temu nastąpiła duża poprawa

    OdpowiedzUsuń
  2. w porownaniu do tego co sie dzialo w 2010 to mimo wszystko jest sporo lepiej :)

    OdpowiedzUsuń