czwartek, 21 maja 2015

Firma straci zamówienia bez dobrej kalkulacji

Wykonawcy powinni ostrożnie szacować swoje ceny jednostkowe. 
Wszystko po to, by nie narazić się na zarzut rażąco niskiej ceny, a w konsekwencji odrzucenie oferty.
 

Z prawa zamówień publicznych wynika, że ocena, czy w danym przypadku ustalono cenę rażąco niską, powinna się odnosić do całości przedmiotu zamówienia. Tym samym badaniu powinna podlegać cena całkowita, a nie jej poszczególne elementy. Przepis art. 90 ust. 1 p.z.p. dotyczący badania ceny oferty jako rażąco niskiej stanowi o przypadku, gdy cena oferty wydaje się rażąco niska w stosunku do przedmiotu zamówienia.

 

Czytaj więcej w: Rzeczpospolitej

2 komentarze:

  1. Warto wskazać, że oferta może zawierać rażąco niską cenę jednostkową, to całkowita cena oferty nie może być rażąco niska

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam serdecznie,

    Mam pytanie dość pilne bo wczoraj wieczorem odebrałem pismo od zamawiającego, że do 10.08.2015 r. muszę dać odpowiedź w sprawie wyjaśnienia ceny 30% niższej od oszacowanej. Dałem na przetargu cenę, która jest wg Zamawiającego niska i wezwał mnie do wyjaśnienia. Zrobiłem kosztorysy i zszedłem z ceny po 1) dlatego, że dałem dobre zamienniki na osprzęt LAN (bo robota dotyczy okablowania strukturalnego) oraz 2) założyłem, że będę miał 2 pracowników i jako szef firmy sam będę z nimi pracował dlatego z robocizny, która wynosiła 41792,29 zł brutto odjąłem 1/3 do kwoty 27861,53 zł bo zamiast płacić trzem ludziom będę płacił 2 i sam będę z nimi pracował. Dodam, że nie musiałem do oferty załączać kosztorysu tylko musiałem wpisać cenę brutto do formularza oferty. Teraz szykuje odpowiedź i chcę załączyć do niej oferty od dostawców na dowód cen materiałów jakie przyjąłem oraz kosztorys z wyjaśnieniem, że z robocizny odjąłem 1/3.

    Czy takie takie wyjaśnienie zadowoli Zamawiającego? Jestem małą firmą i naprawdę sam pracuje z moimi pracownikami ale czy Zamawiający to uzna?

    Dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam,

    AS

    OdpowiedzUsuń